01 / júla

10 vecí, ktorými úspešní PPC špecialisti začínajú deň

#PPC #online #analytics #Google #Adwords #Facebook
Existuje mnoho článkov o tom, čo robia úspešní PPC špecialisti každý deň. Prečítajte si nutný základ k tomu, aby vaše kampane dosahovali želané výsledky.

Skontrolujte kampane a pridajte vylučujúce kľúčové slová

Ak pracujete s vlastným produktom, alebo pre klienta, ktorého kliky denne dosahujú hodnoty v stovkách eur, nemôžete si dovoliť zlé cielenie. Míňanie rozpočtu na kľúčové slová, ktoré nesúvisia s predávaným produktom či službou v tomto prípade jednoducho neprichádzajú do úvahy. Preto musíte denne vykonať aspoň základnú optimalizáciu. Každé ráno si pre istotu skontrolujte, či reklamný rozpočet nemíňajú dezorientovaní užívatelia, ktorí hľadajú niečo úplne iné. Postupne sa z tohto úkonu stane rutina a vy výrazne ušetríte.

Vylúčte irelevantné Google Display Network stránky

Podobne ako vo vyhľadávacej sieti Google, je potrebné podrobiť pravidelnej kontrole aj GDN (Google Display Network). Ak ste stránky, na ktorých sa vaša reklama zobrazuje, nenastavili manuálne, môže sa stať, že začnete inzerovať na weboch, ktoré nesúvisia s promovaným produktom, alebo vám dokonca môžu uškodiť. Pravidelne ich preto kontrolujte.

Sledujte reklamné výdavky

Sledovanie rozpočtu a jeho spotreby je absolútne prirodzené. Snažte sa mu však venovať čo najčastejšie. Najlepšie každý deň. Tento návyk vás ušetrí od nemilých prekvapení a umožní vám efektívne realizovať vaše online aktivity.

Sledujte reklamy s najväčšou spotrebou

V analytike Google AdWords alebo Facebook insight si zoraďte reklamy podľa spendu od najväčšej po najmenšiu. Týmto jendoduchým filtrovaním odhalíte extrémy, ktoré môžu vyplývať zo zlého nastavenia alebo chýb pri optimalizácii reklám. Ak je spotreba nezvyčajne vysoká, skontrolujte analytics a zistite, či ide len o rušný deň alebo je potrebné zasiahnuť.

Overte si pozície svojich reklám

Zobrazujú sa reklamy na pozíciach, ktoré ste očakávali, alebo klesli na nízke pozície? Na zistenie tejto informácie skontrolujte sekciu Campaigns vo vašom AdWords prehľade. Každý má iný cieľ, všeobecne je však lepšie, ak je vaša reklama čo najvyššie.

Sledujte “prah bolesti”

Pred každou kampaňou by ste si mali nastaviť pravidlo, ktoré bude definovať, čo robiť, ak kampaň, reklamy alebo kľúčové slová nie sú úspešné. Tento scenár najčastejšie vzniká pri spustení kampane, ale môže sa vyskytnúť aj v iných prípadoch.

Skúste sa riadiť nasledovným: Ak sa kampaň, reklamy alebo kľúčové slovo blíži k “prahu bolesti” – úrovni pri ktorej ste ešte ochotní míňať peniaze – preskúmajte Google Analytics, či vznikajú aspoň asistované konverzie. Ak ani tu nenájdete uspokojenie, zastavte kampaň.

Prihláste sa do nášho newslettra

Posuňte svoju značku o level vyššie. Prihláste sa do nášho newslettra a získajte kompletné návody
na prácu s online analytickými nástrojmi úplne zadarmo.

Sledujte výkon PPC kanálov

Nahliadnutím do Analytics môžete ľahko zistiť, ako sa PPC kampaň zlepšuje v porovnaní s ostatnými kanálmi v súvislosti s návratnosťou investície. Choďte do Konverzie – Ciele – Prehľad a vyberte odkaz “Zdroj/Kanál”. Vždy je zábava pozerať sa, ako PPC začne prekonávať ostatné kanály.

Čítajte AdWords upozornenia

Je ľahké stať sa imúnnym voči AdWords upozorneniam, hlavne keď dostávate otravné upozornenia, ktoré odporúčajú pridanie 500 nových kľúčových slov.

Aj medzi takýmito upozorneniami sa však môže vyskytnúť niečo, čo by mohlo narušiť priebeh vašej kampane (napríklad keď vám vyprší rozpočet, alebo ste vylúčili kľúčové slová, ktoré zvyšujú návštevnosť). Mali by ste sa preto naučiť kontrolovať tieto upozornenia denne.

Sledujte všetko nové

Prvých pár hodín v trvaní PPC kampane je kritických. Sledujte ich pozorne, aby ste vedeli rýchlo reagovať.

Nezabúdajte na trendy

Google nemení štruktúru reklám vo vyhľadávacej a obsahovej sieti denne, stále sa však nájdu novinky, ktoré sa oplatí sledovať. Nastavte si odber na Techcrunch, Mashable a tyinternety. Ide o weby, z ktorých môžete čerpať super základ.

Zhrnutie

Pravdepodobne nenájdete dva identické reklamné účty. Ak plánujete vašu každodennú PPC rutinu, môže sa stať, že niekde budete musieť pridať o krok-dva navyše. S trochou disciplíny vám však tento základ môže pomôcť zlepšiť výsledky online aktivít a efektívne vynakladať reklamný rozpočet.

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Blog o online marketingu

Vzdelávajte sa s nami
úplne zadarmo

3 jednoduché kroky k vašej PPC reklame

Nezáväzná objednávka

Vyberte si reklamné siete, v ktorých chcete uverejniť reklamu
Nechám si poradiť
Facebook
Google
YouTube
Instagram
LinkedIn
Neviete si vybrať? Nechajte si poradiť. Za osem rokov praxe sme tvorili reklamy pre klientov z rôznych odvetví.
Nastavte si rozpočet vašej online reklamy
100 €
100
5000 €
Menšie PPCčka zhltnú okolo 200 eur/mes. Ak máte e-shop alebo chcete komunikovať aktívnejšie, je fajn investovať aspoň 500 eur.
Vyplňte vaše kontaktné údaje
Vyplňte kontaktné údaje a my sa vám do 24 hodín ozveme. Spoločne doladíme niekoľko detailov a pustíme sa do práce.
Toto je súhrn vašej objednávky

Vybrali ste si:

Sociálne siete:

Rozpočet kampane:

Vaše údaje:

Meno:

Email:

Telefón:

Ďakujeme. Budeme vás kontaktovať.