30 / júna

5 tipov pre efektívnu Facebook kampaň

#facebook #reklama #onlinereklama #socialnesiete #ppc #landingpage
Každá sociálna sieť má v súčasnosti vlastný, plne integrovaný, reklamný systém. Z hľadiska analytiky sociálnym sieťam kraľuje Facebook, vďaka čomu je často prvou voľbou v marketingu na internete.

Facebook kampaň predstavuje skvelú formu propagácie, ktorú využíva prakticky každá väčšia značka. Efektívne inzerovať na notoricky známej modrej stránke však nie je úplne jednoduché (teda, ak nechcete zbytočne vyhodiť peniaze bez želaného efektu). To čo dáva skutočnú silu reklame na sociálnych sieťach je stratégia. Musíte vedieť čo chcete dosiahnuť, a ako facebook funguje. Tento článok vám pomôže začať.

Získajte informácie o vašom publiku

Aby ste mohli efektívne osloviť publikum na Facebooku, musíte ho najskôr poznať. K tomu, aby ste správanie vašej cieľovej skupiny pochopili čo najlepšie môžete použiť nástroj Facebook Audience Insights, ktorý nájdete priamo v štatistikách vašej Facebook Fanpage.

Okrem informácií o demografickom či geografickom zložení vašej cieľovej skupiny, vďaka nemu získate aj štatistiku hodín, v ktorých sú užívatelia na vašej stránke najaktívnejší, či prehľad najlepších príspevkov z hľadiska interakcie užívateľov.

Miesto bezhlavého míňania rozpočtu tak môžete relatívne presne určiť, ktorí používatelia budú pravdepodobne klikať na CTA (Call to action – výzva k akcii) vo vašich reklamách, čím takmer zaručene zvýšite konverzný pomer.

Vytvárajte unikátne Adsety pre každé publikum

Jedna z najlepších funkcií Facebook kampaní je, že môžete vytvárať rôzne Adsety (skupiny reklám) pre rôzne publiká. To znamená, že môžete vytvoriť 2 rôzne reklamy a zobraziť ich dvom rôznym skupinám. Takisto môžete vytvoriť jeden Adset reklám pre viac skupín. Výsledok je celkovo lepšie cielenie a cenné dáta, ktoré môžete použiť v ďalších marketingových aktivitách. Podobné, avšak oveľa sofistikovanejšie riešenie sme použili aj v jednej z našich kampaní zameraných na predaj nehnuteľností.

Využívajte správne Landing Page

Landing page je stránka, na ktorú smeruje vaša reklama. Táto stránka by mala byť prispôsobená na jasné a jednoduché uskutočnenie konverzie. Ak napríklad propagujete konkrétny model tenisiek, po kliknutí na reklamu by ste sa mali dostať priamo na detial týchto tenisiek. Nie na výpis všetkých produktov alebo horšie – na homepage. Užívateľ sa v tomto procese totiž ľahko stratí a nevykoná želanú akciu. Landing Page môže mať často formu samotnej stránky určenej pre konkrétny produkt. Ak napr. predávate výživové doplnky, každý z doplnkov môže mať vlastnú stránku s objednávkovým formulárom. Landing Page má taktiež výhodu v poskytovaní presnejších dát a možnosť následných remarketingových aktivít.

Prihláste sa do nášho newslettra

Posuňte svoju značku o level vyššie. Prihláste sa do nášho newslettra a získajte kompletné návody
na prácu s online analytickými nástrojmi úplne zadarmo.

Používajte silné obrázky

Existujú niekoľkohodinové kurzy zamerané výlučne na tvorbu textov pre Facebook reklamy. Človek je však tvor emotívny, preto nás z nejakého dôvodu viac priťahujú vizuálne prostriedky – obrázky. Práve tie sú v reklame na Facebooku rozhodujúce. Snažte sa vždy vyberať obrázky, ktoré sú príťažlivé, majú dobrú kvalitu a čo najlepšie vyjadrujú obsah, ktorý sa skrýva za webovou adresou. Obrázky taktiež vždy testujte! Žiaden konverzný pomer nie je taký dobrý, aby sa nedal vylepšiť.

Stanovte si rozpočet a zaveďte stratégiu ponuky

Jasne stanovený rozpočet pomáha držať vaše náklady na Facebook kampaň pod kontrolou. Pri spustení a optimalizácii reklamy preto vždy dbajte na správne nastavenie rozpočtu a ponuky. V opačnom prípade sa môže stať, že miniete omnoho viac, ako ste plánovali.

Facebook reguluje optimalizáciu cez CPM model. Vďaka čomu zobrazuje vaše reklamy na základe podmienok a cieľov, ktoré ste si vopred zadefinovali. Vo všeobecnosti vám tento prístup pomôže maximalizovať efekt a vyhnúť sa neželanému míňaniu peňazí. Kým neviete, koľko stojí reklama a ako optimalizovať váš rozpočet, je najlepšie nechať Facebook, aby riešil tieto aspekty kampane za vás.

Záver: Dajte všetko dokopy

Vytvoriť efektívnu Facebook kampaň nie je jednoduché. Spája sa v nej porozumenie samotného Facebooku, vašej cieľovej skupiny, správneho nastavenia a následnej optimalizácie. Aj keď už teraz rozmýšľate o reklame, začať musíte s platformou. Až vtedy, keď správne pochopíte cieľovú skupinu a porozumiete metrikám, môžete začať s efektívnou reklamou.

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Blog o online marketingu

Vzdelávajte sa s nami
úplne zadarmo

3 jednoduché kroky k vašej PPC reklame

Nezáväzná objednávka

Vyberte si reklamné siete, v ktorých chcete uverejniť reklamu
Nechám si poradiť
Facebook
Google
YouTube
Instagram
LinkedIn
Neviete si vybrať? Nechajte si poradiť. Za osem rokov praxe sme tvorili reklamy pre klientov z rôznych odvetví.
Nastavte si rozpočet vašej online reklamy
100 €
100
5000 €
Menšie PPCčka zhltnú okolo 200 eur/mes. Ak máte e-shop alebo chcete komunikovať aktívnejšie, je fajn investovať aspoň 500 eur.
Vyplňte vaše kontaktné údaje
Vyplňte kontaktné údaje a my sa vám do 24 hodín ozveme. Spoločne doladíme niekoľko detailov a pustíme sa do práce.
Toto je súhrn vašej objednávky

Vybrali ste si:

Sociálne siete:

Rozpočet kampane:

Vaše údaje:

Meno:

Email:

Telefón:

Ďakujeme. Budeme vás kontaktovať.