26 / júna

Ako komunikovať s hejtermi na Facebooku?

#facebook #social #marketing
Ako sa hovorí, “Haters gonna hate” a v prípade internetu to platí stonásobne. Hejty sú všade. Takmer v každej diskusii nájdete užívateľa, ktorí bez rozmyslu skritizuje všetko, čo napíšete alebo urobíte. V tomto článku sa dozviete, ako reagovať na nepríjemnú kritiku.

Pravidlo 1 – Hejt na Facebooku nikdy nemažte

Skúsení Social Media Experti a blogeri mi dajú za pravdu. Mazanie komentárov dnes nie je v kurze, preto by ste sa mu mali vyhýbať oblúkom. Samozrejme existujú prípady, kedy je lepšie hejt na Facebooku stiahnuť (napr. v prípade silných vulgarizmov, ktoré by mohli poškodiť meno vašej značky). Všeobecne však môžeme povedať, že je lepšie “hejtom” čeliť. Nechcete predsa pôsobiť ako firma, ktorá neznesie kritiku však?

Pravidlo 2 – Nádych 1, 2, 3…

Na túto radu nezabúdajte. Nikdy, ani pri poriadne tvrdej kritike, nereagujte na hejt okamžite! Odpoveď si pred zverejnením vždy niekoľkokrát prečítajte a každé slovo zvážte. Nezabúdajte, že hejteri obľubujú rozoberať vaše príspevky do posledného detailu. Najefektívnejšie je dať svoju odpoveď prečítať niekomu nezainteresovanému (vlastná skúsenosť). Aj keď si myslíte, že je odpoveď úplne diplomatická a neškodná, ostatní to môžu vidieť inak.

 

Prihláste sa do nášho newslettra

Posuňte svoju značku o level vyššie. Prihláste sa do nášho newslettra a získajte kompletné návody
na prácu s online analytickými nástrojmi úplne zadarmo.

Pravidlo 3 – Stojte si za svojim

Nechcem aby ste si mysleli, že sa máte krvopotne hádať s hejtermi. Určite nie. Mali by ste si však stáť za svojim názorom (ak mu naozaj veríte). Zapamätajte si, že nikdy nevyhoviete všetkým. Ani v práci, ani v osobnom živote a ani na blogu alebo facebooku. Vždy sa nájde človek, ktorý s vašim názorom nebude súhlasiť. Vždy sa nájde človek, ktorý by veci urobil inak. A vždy sa nájde človek, ktorý vás bude chcieť provokovať. Stojte si za svojim a odpovedajte v pokoji. Len tak môžete s hejtermi remizovať. (výhra neexistuje :P)

Pravidlo 4 – Prijmite kritiku

Na každom hejte, nech už ide o akokoľvek tvrdú narážku, je malý kúsok pravdy. Aj keď ide len o zlomok, maličké percento. Snažte sa pozrieť na veci inou optikou. Možno objavíte súvislosti, ktoré ste predtým nevideli a práve tie vám pomôžu stať sa lepším autorom alebo podnikateľom.

Záver

Každému z vás prajem veľa síl a energie. Zvládnuť hejt na facebooku nie je jednoduché. Ja sám som niekoľkokrát vypäté situácie na facebooku nezvládol. Práve to sú to však momenty, ktoré z vás urobia skutočného majstra. Vy sa z tých vlastných poučiť nemusíte. Preverili sme to za vás.

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Blog o online marketingu

Vzdelávajte sa s nami
úplne zadarmo

3 jednoduché kroky k vašej PPC reklame

Nezáväzná objednávka

Vyberte si reklamné siete, v ktorých chcete uverejniť reklamu
Nechám si poradiť
Facebook
Google
YouTube
Instagram
LinkedIn
Neviete si vybrať? Nechajte si poradiť. Za osem rokov praxe sme tvorili reklamy pre klientov z rôznych odvetví.
Nastavte si rozpočet vašej online reklamy
100 €
100
5000 €
Menšie PPCčka zhltnú okolo 200 eur/mes. Ak máte e-shop alebo chcete komunikovať aktívnejšie, je fajn investovať aspoň 500 eur.
Vyplňte vaše kontaktné údaje
Vyplňte kontaktné údaje a my sa vám do 24 hodín ozveme. Spoločne doladíme niekoľko detailov a pustíme sa do práce.
Toto je súhrn vašej objednávky

Vybrali ste si:

Sociálne siete:

Rozpočet kampane:

Vaše údaje:

Meno:

Email:

Telefón:

Ďakujeme. Budeme vás kontaktovať.